Media / Lokala företagsnyheter / Atlas Copco lanserar BUILD Magazine-appen för Apple- och Android-enheter

Atlas Copco lanserar BUILD Magazine-appen för Apple- och Android-enheter

2013-06-12

Den 11 juni lanserade Atlas Copcos affärsområde Bygg- och anläggningsteknik sin första kundmagasinsapp för Apple- (iPad & iPhone) och Android-enheter. Den kostnadsfria appen är på engelska och finns tillgänglig över hela världen via App Store och Google Play genom att söka på "Atlas Copco".

Efter framgången med de tre första numren av kundmagasinet BUILD ger den nya appen mervärde i form av videor, användbara länkar, kampanjer, produktinformation, "push"-meddelanden, formulär för informationsbeställning och mycket mer.

"Tanken är att vi med den senaste tekniken får en tvåvägskommunikation med våra kunder och läsare över hela världen och kan ge dem värdefull information samt möjlighet att interagera och stärka våra relationer", säger Nico Delvaux, VD för Atlas Copcos affärsområde Bygg- och anläggningsteknik.

BUILD-magasinet introducerades år 2012 och publiceras två gånger om året över hela världen till kunder inom Atlas Copcos divisioner Portable Energy, Construction Tools, Road Construction Equipment och Construction Technique Service. Magasinet innehåller information om innovationer samt hållbar produktivitet inom infrastruktur och väg- och anläggningsprojekt.

Atlas Copco är en industrikoncern med världsledande kompressorer, expandrar och luftbehandlingssystem, gruv- och anläggningsutrustning, eldrivna verktyg och monteringssystem. Med innovativa produkter och tjänster erbjuder Atlas Copco lösningar för hållbar produktivitet. Företaget grundades 1873, är baserat i Stockholm och har en global närvaro i fler än 170 länder. 2011 hade Atlas Copco 37 500 anställda och intäkter på SEK 81 miljarder (EUR 9 miljarder).

Atlas Copcos affärsområde Bygg- och anläggningsteknik tillhandahåller verktyg för anläggning och demolering, portabla kompressorer, pumpar och generatorer, belysningsmaster samt beläggnings- och packningsutrustning. Företaget erbjuder service via ett globalt nätverk. Bygg- och anläggningsteknik skapar innovationer för hållbar produktivitet inom projekt gällande infrastruktur samt väg- och vattenbygge. De huvudsakliga produktutvecklings- och tillverkningsenheterna finns i Belgien, Tyskland, Sverige, Kina och Brasilien.

År 2013 firade Atlas Copco, som rankas som ett av världens mest innovativa, hållbara och etiska företag, 140 år av lönsam tillväxt. Från början tillverkade företaget produkter till järnvägsindustrin, men grunden till Atlas Copcos kärnverksamhet idag lades under det tidiga 1900-talet när de första kompressorerna, verktygen och bergborrmaskinerna tillverkades. Idag är Atlas Copco Group världsledande inom dessa och många andra områden. Atlas Copco bistår kunder i 180 länder och har egen verksamhet i 90 länder. För att läsa berättelsen om företaget vars motto är "Det finns alltid en bättre lösning", gå till www.atlascopco.com/history