Media / Lokala företagsnyheter / Atlas Copco Construction Technique Scadninavia har tilldelats certifikat inom arbetsmiljö, miljö och kvalitet

2014-11-18

Atlas Copco Construction Technique Scandinavia har sedan oktober 2014 ett certifierat ledningssystem för arbetsmiljö, miljö och kvalitet enligt standarderna OHSAS 18001:2007, ISO 14001:2004, ISO 9001:2008. Certifieringen innebär att företaget löpande arbetar proaktivt med arbetsmiljö, miljö och kvalitet för att ständigt förbättra sina interna processer och rutiner.

Atlas Copco Sustainability environment Thumbnail
”Certifieringen innebär ett kvitto på att vi kvalitetssäkrat vår verksamhet när det gäller arbetsmiljö, miljö och kvalitet. Vi lägger nu stort fokus på att ständigt förbättra våra processer och rutiner”, säger Pernilla Nilsson, SHEQ Manager på Atlas Copco Construction Technique Scandinavia.

”Vi har arbetat hårt för att uppnå detta och det kommer att ha en positiv inverkan på vår försäljnings- och serviceverksamhet. Våra medarbetares delaktighet och engagemang i det här arbetet har varit en förutsättning för att lyckas med certifieringen”, säger Jan Fourie, verkställande direktör på Atlas Copco Construction Technique Scandinavia.

Atlas Copco Construction Technique Scandinavia ansvarar för försäljning och service av Atlas Copcos entreprenadverktyg, portabla kompressorer, pumpar, generatorer, ljustorn samt asfalterings- och packningsutrustning i Skandinavien.

Certifieringen har genomförts på uppdrag av Atlas Copco av det oberoende certifierings- och verifieringsorganet Lloyd´s Register. (LRQA)

För ytterligare information, kontakta:

• Pernilla Nilsson, SHEQ Manager
    Atlas Copco Construction Technique Scandinavia
    08-743 96 51

Atlas Copco är en industrigrupp med världsledande ställning inom kompressorer, expansionsturbiner och luftbehandlingssystem, anläggnings- och gruvutrustning, industriverktyg och monteringssystem. Med innovativa produkter och tjänster erbjuder Atlas Copco lösningar för hållbar produktivitet. Företaget grundades 1873, har huvudkontor i Stockholm och kunder i fler än 170 länder. Under 2012 hade Atlas Copco 39 800 anställda och en omsättning på 90.5 miljarder kronor.