Media / Lokala företagsnyheter / Atlas Copco lanserar underjordsapp

Atlas Copco lanserar underjordsapp

2012-04-19

Med den ökande användningen av smarttelefoner, surfplattor och andra handhållna enheter använder sig Atlas Copco nu av apptekniken för att ge sina kunder snabb och enkel åtkomst till information.

iPad-app

Tillgänglig på Apple App Store i slutet av april och på Google Play i slutet av maj

Först ut i appvärlden i slutet av den här månaden (april 2012) blir företagets Underground Rock Excavation-division. Användarna kan hämta appen kostnadsfritt och få omfattande åtkomst till företagets stora utbud av underjordiska tunneldrivningsaggregat, lastare, truckar och annan utrustning.

Det exklusiva innehållet i appen omfattar högupplösta bilder av produkterna, presenterade som vridbord i 3D vilket gör att produkterna kan visas ur alla vinklar. Dessutom kan allt innehåll synkroniseras så att det går att komma åt offline.

Paula Blamberg, Vice President Marketing Communications, Underground Rock Excavation, säger: ”Eftersom vi ser hur antalet nya mobilenheter som används ökar, och för att vi vet vilken kapacitet dessa enheter har, ser vi att den här tekniken har stor potential att förenkla hur våra kunder, medier och andra viktiga kontakter kan komma i kontakt med våra produkter. Informationsdelning har aldrig varit enklare. Du kan enkelt vidarebefordra tekniska specifikationer eller bilder med en knapptryckning. Det har heller aldrig varit enklare att komma i kontakt med ett Atlas Copco-kontor eftersom du automatiskt kopplas till den närmaste representanten med hjälp av GPS-funktionen.

Utöver tekniska data, 3D-bilder och video kommer appen också att innehålla fallbeskrivningar och ett socialt nyhetsflöde.

Appen visas i Atlas Copcos monter på Intermat, och är tillgänglig på Apple App Store i slutet av april och på Google Play i slutet av maj.

Hämta våra foton från internet:
Gå direkt till vår fotosöksida: www.atlascopco.com/multimedia
Ange ett specifikt fotonummer eller namnet på en produkt i sökfältet eller följ trädstrukturen till vänster för att hitta produkten.
Du kan få direktkontakt med vårt fotoarkiv via e-post: photo.rde@se.atlascopco.com
eller telefon: +46 (0)19-227081, fax + 46(0)19-227082

Atlas Copco Underground Rock Excavation är en division inom Atlas Copcos affärsområde Gruv- och bergbrytningsteknik. Divisionen utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett sortiment av tunneldrivnings- och gruvbrytningsutrustning för olika underjordstillämpningar på den globala marknaden. Atlas Copcos tydliga fokus på innovativ produktutveckling och eftermarknadsstöd ger ökad kundnytta. Divisionens huvudkontor och största produktionsenhet ligger i Örebro.