Media / Lokala företagsnyheter / Ny VD för Atlas Copco Compressor Technique Scandinavia

Ny VD för Atlas Copco Compressor Technique Scandinavia

2014-04-24

Ricardo Timperi har tillträtt som ny VD för Atlas Copco Compressor Technique Scandinavia; Atlas Copcos säljbolag för kompressorer och tryckluftsutrustning i Skandinavien.

Atlas Copco Sweden - Ricardo Timperi
Ricardo började sin karriär hos Atlas Copco 1982 vid det venezuelanska säljbolaget, och har sedan dess haft ledande befattningar inom Atlas Copco-gruppen. Senast som VD för det schweiziska säljbolaget för Atlas Copco Kompressorteknik.

- Det är med stor glädje som jag åtar mig uppdraget att utveckla vår skandinaviska verksamhet för tryckluftsprodukter. Jag ser fram att träffa våra kunder och med mina kollegors och min erfarenhet, samt våra produkter och service kunna bidra till att effektivisera deras verksamhet, säger Ricardo.

Ricardo efterträder Vladimir Kozlovskiy som har utsetts till president för Atlas Copcos division Construction Tools.

Atlas Copco Coompressor Technique Scandinavia är ett skandinaviskt säljbolag som ansvarar för försäljning och service av Atlas Copcos industrikompressorer,  vakuumlösningar, gas- och processkompressorer och expansionsturbiner, utrustning för luft- och gasbehandling samt styrsystem för tryckluft.

För ytterligare information, kontakta:

• Carl-Johan Olsson, kommunikationschef
    Atlas Copco Compressor Technique Scandinavia
    Phone: +46 (0)8 743 97 45
    Email: carl-johan.olsson@se.atlascopco.com

Atlas Copco är en världsledande leverantör av hållbara produktivitetslösningar. Gruppen erbjuder kunder innovativa kompressorer, vakuumlösningar och luftbehandlingssystem, anläggnings- och gruvutrusning, industriverktyg och monteringssystem. Atlas Copco utvecklar produkter och service med fokus på produktivitet, energieffektivitet, säkerhet och ergonomi. Företaget grundades 1873, har huvudkontor i Stockholm och kunder i fler än 180 länder. Under 2013 hade Atlas Copco en omsättning på 84 miljarder kronor och fler än 40 000 anställda.