Media / Lokala företagsnyheter / Lyckad roadshow för Atlas Copcos jordpackningsvält Dynapac CA 1300

Lyckad roadshow för Atlas Copcos jordpackningsvält Dynapac CA 1300

2013-07-10

7000 kilometer och 87 kundbesök på tre veckor. Det är facit för Atlas Copcos roadshow med den nya vibrationsvälten Dynapac CA 1300D. En lastbil med välten på flaket har rullat nästan 700 mil och besökt 87 kunder i Sverige och Norge.

Atlas Copco Sweden - Roadshow Sweden and Norway 2
Under resan har närmare 350 personer fått möjligheten att bekanta sig närmare med den nya välten. Dag Bakken, försäljningschef och Stefan Carlsson, försäljningsingenjör, båda på Atlas Copco Construction Technique Scandinavia, är mycket nöjda efter rundresan.

Responsen från kunderna har varit otroligt positiv. Vi ringde innan varje besök och berättade att vi ville komma förbi och visa en maskin, mer än så sa vi inte. Det höjdes därför en del ögonbryn när ekipaget rullade in på gårdsplanen”, berättar Stefan.

Jordpackningsvälten av modell Dynapac CA 1300D är en vält med slät vals som passar för trånga utrymmen och mindre arbeten. Den är utrustad med en ny motor som uppfyller kraven enligt steg IIII och som även medför en tystare arbetsgång.  Motorhuven är enkel att öppna för snabba åtgärder och ger utmärkt åtkomst för alla service- och underhållsarbeten.

Atlas Copco Sweden - Roadshow Sweden and Norway 1
Rundresan har inte bara varit ett bra tillfälle att visa upp maskinen, i samband med besöken har många kunder även kommit med idéer och förslag på förbättringar. Vissa ärenden kunde lösas på plats, andra fick de ta med sig tillbaka till verksamheten.

För ytterligare information, kontakta:Atlas Copco Construction Technique Scandinavia ansvarar för försäljning och service av Atlas Copcos entreprenadverktyg, portabla kompressorer, pumpar, generatorer, ljustorn samt asfalterings- och kompakteringsutrustning i Skandinavien.