Media / Lokala företagsnyheter / Serviceorganisationerna för Atlas Copco Compressor, BEMT och BIAB slås samman

Serviceorganisationerna för Atlas Copco Compressor, BEMT och BIAB slås samman

2009-01-05

Nacka 14 januari 2009 - Atlas Copco Compressor har slagit ihop den  egna serviceorganisationen med BEMT*) i Staffanstorp och BIAB*)i Ludvika. Närheten till kunderna är viktig och verksamheten bedrivs  nu i fyra regioner med gemensam serviceledning och planering.  Nytt servicekontor i Syd med centrallager för hela landet förläggs  till Staffanstorp. Mats Örnryd, tidigare VD i BEMT och BIAB, har  utsetts till ny marknads- och försäljningschef för Eftermarknad.

-  Det nya centrallagret i Staffanstorp, som invigdes den 1 december  2008, ger oss möjlighet till expansion och effektivisering genom bättre lagerhållning och styrning av order och leveranser, säger Mats Örnryd.

Säljresurserna för servieorganisationen utökas i Dalarna, Småland och Halmstadområdet. Alla tekniker, oavsett varumärke, kommer att ha gemensam geografisk ledning och planering. Produktförsäljningen kommer att skötas av Atlas Copco Compressor och BIAB Tryckluft. Med starka varumärken som; Atlas Copco, ALUP och CECCATO

- Den nya organisationen ger oss även goda utvecklingsmöjligheter att stärka våra varumärken och vår plats som marknadsledare samtidigt som vi kan erbjuda kunderna ett större och mer flexibelt utbud av lokala  tjänster, säger Mats Örnryd.