Media / Lokala företagsnyheter / Atlas Copco och Dynapac öppnar nytt gemensamt servicecenter i Stockholm

Atlas Copco och Dynapac öppnar nytt gemensamt servicecenter i Stockholm

2011-09-01

Med målet att erbjuda marknadens bästa service till kunder i stockholmsområdet bygger nu Atlas Copco och Dynapac ett gemensamt servicecenter.

Atlas Copco Sweden - New service center in Stockholm
Det nya servicecentret kommer att ansvara för service av Atlas Copcos kompressorer och generatorer, utrustning för gruv- och anläggningsarbeten samt Dynapacs produkter för vägarbeten. ”Genom att bygga ett gemensamt servicecenter i nya ändamålsenliga lokaler med högsta möjliga utrustningsnivå, ökar vi kvalitén på vår service till våra kunder i regionen” säger Mikael Deremo, projektledare Atlas Copco.

Det nya servicecentret kommer att ligga i Slagsta, beläget söder om Stockholm längs E4:an. Med byggstart hösten 2011 planeras inflyttningen till oktober-november 2012.

Följ bygget via webbkamera.

För ytterligare information kontakta:

• Mikael Deremo, projektledare, Atlas Copco CMT Sweden AB
    08-743 81 98
  • Julia Flodkvist, marknadskommunikationschef, Atlas Copco CMT Sweden AB
  • Carl-Johan Olsson, kommunikationschef, Atlas Copco Compressor AB
    08-743 97 45

Atlas Copco är en industrigrupp med världsledande ställning inom kompressorer, expansionsturbiner och luftbehandlingssystem, anläggnings- och gruvutrustning, industriverktyg och monteringssystem. Med innovativa produkter och tjänster erbjuder Atlas Copco lösningar för hållbar produktivitet. Företaget grundades 1873, har huvudkontor i Stockholm och kunder i fler än 170 länder. Under 2010 hade Atlas Copco 33 000 anställda och en omsättning på 70 miljarder kronor. Mer information finns på www.atlascopco.se