Media / Lokala företagsnyheter / Atlas Copco’s website goes mobile

Atlas Copco’s website goes mobile

2013-03-01

Atlas Copco har precis tagit ett steg framåt inom webbdesign vid lanseringen av webben i responsiv design, i syfte att ge alla befintliga och potentiella kunder och andra intressenter en optimal och effektiv visningsupplevelse tvärs över en mängd olika tekniker, t.ex. datorer, surfplattor eller smartphones.

Atlas Copco News - 1302_image responsive design
Idag använder fler än hälften av internetanvändarna i länder som USA, Indien och Kina surfplattor eller smartphones i stället för bärbara eller stationära datorer. Inom affärskommunikation märks inte mycket av den här omställningen, men den förväntas öka mycket snabbt inom en nära framtid.

Med responsiv design identifierar Atlas Copcos webbplatser den typ av enhet som besökaren använder och anpassar webbplatsens format enligt enhetens storlek. Det innebär att Atlas Copco uppfyller besökarnas behov och gör det enkelt att navigera på webbplatserna.

Responsiv webbdesign garanterar enkel läsning och navigering med minsta möjliga storleksändring och bläddring eftersom layouten anpassas till skärmstorleken på besökarnas enheter. På mindre skärmar (t.ex. smartphones, surfplattor) visas alltid webbplatsen optimalt, oavsett vilken enhet besökaren använder.