Vi presenterar en revolutionerande design som håller längre än branschens bästa

22 maj 2017

Vårt fokus är hämtning av kärnprover för mineralprospekteringsindustrin. Vårt huvudfokus vid utveckling av borrkronor är hållbarhet och borrningshastighet, och när det gäller verktyg för hämtning av kärnprover strävar vi efter att ge borrmaskinen ett pålitligt system som är lätt att använda och byggt för att hålla längre än branschens bästa .

Azure, vår senaste matris för kärnborrning, är resultatet av över 12 månaders utveckling och hjälper borroperatörer att sätta nya rekord. För att citera en kanadensisk borroperatör som har stor erfarenhet av vår nya borrkrona: ”Azure skär snabbt genom granit och skär genom ryolit som smör.” Azure är mycket mångsidig och kan användas vid en mängd olika markförhållanden. I mars i år på Prospectors and Developers Association of Canada (PDAC) lanserar vi en högre krona för kärnborrning som håller betydligt längre för användning i djupare hål. JET26-profilen har modifierats för att ge en extremt robust 26 mm-konstruktion som förhindrar att delar av kronan bryts av i hålet.

I mars i år på Prospectors and Developers Association of Canada (PDAC) lanserar vi en högre krona för kärnborrning som håller betydligt längre för användning i djupare hål. JET26-profilen har modifierats för att ge en extremt robust 26 mm-konstruktion som förhindrar att delar av kronan bryts av i hålet. Efter en lång period av utveckling och testning av ett av branschens mest innovativa genombrott kan vi med glädje erbjuda våra kunder en exklusiv version av våra nya banbrytande serie ITH-verktyg. Vår DiscovOre-huvudenhet och -fångstanordning innefattar designelement som eliminerar många av de vanligaste problemen med de ITH-system som används inom branschen idag. Vårt nya verktyg för kärnprovshämtning har testats i fält och laboratorier med positiva resultat.

Nyheter Produkt