Media / Lokala företagsnyheter / Atlas Copco åter med på Forbes innovationslista

Atlas Copco åter med på Forbes innovationslista

2012-09-14

Stockholm den 14 september 2012: Atlas Copco har även för 2012 kommit med på en lista över världens 100 mest innovativa företag, som publicerats på den välkända affärstidningen Forbes hemsida.

Atlas Copco ligger på plats nummer 84 på listan, som utgår ifrån en ”innovationspremie”, baserad på företagens marknadsvärde i förhållande till deras förväntade kassaflöden. Premien visar vilka bolag som investerare förväntar sig kommer att generera goda vinster genom framtida innovationer.

Enligt detta mått så anses Salesforce.com för närvarande vara världens mest innovativa företag. Se hela listan.

För ytterligare information kontakta:

• Daniel Frykholm, Media Relations Manager
    08 743 8060 eller 070 865 8060
Atlas Copco är en industrigrupp med världsledande ställning inom kompressorer, expansionsturbiner och luftbehandlingssystem, anläggnings- och gruvutrustning, industriverktyg och monteringssystem. Med innovativa produkter och tjänster erbjuder Atlas Copco lösningar för hållbar produktivitet. Företaget grundades 1873, har huvudkontor i Stockholm och kunder i fler än 170 länder. Under 2011 hade Atlas Copco 37 500 anställda och en omsättning på 81 miljarder kronor. Mer information finns på www.atlascopco.com.