Media / Lokala företagsnyheter / Atlas Copco bildar nytt skandinaviskt säljbolag för entreprenadutrustning

Atlas Copco bildar nytt skandinaviskt säljbolag för entreprenadutrustning

2012-01-31

Atlas Copco Construction Technique Scandinavia är ett nybildat säljbolag och ansvarar för försäljning och service av Atlas Copcos portabla kompressorer och generatorer, pumpar, betongutrustning, demoleringsutrustning, handhållen utrustning för packning och borrning samt Dynapacs sortiment för vägentreprenad.

Atlas Copco Sweden 2012 - Adam Airosto
Det nya bolaget bildades 1 januari i år och täcker Danmark, Norge och Sverige. För kunder gäller samma kontaktpersoner som tidigare, den här satsningen görs för att kunna erbjuda ytterligare expertis inom varje kundsegment.

Adam Airosto har utsetts till VD för Atlas Copco Construction Technique Scandinavia. Adam är utbildad civilingenjör inom väg och vatten från Chalmers Tekniska Högskola och började på Atlas Copco som försäljningsingenjör år 2000. Han har sedan dess haft ett flertal positioner inom Atlas Copco som bland annat marknadschef och senast som verkställande direktör för Atlas Copco Compressor AB. Tidigare har han bland annat arbetat som platschef på NCC.

"Det är en utmaning att starta en ny verksamhet och jag antar den här utmaningen med stor entusiasm. Jag ser fram emot ett intensivt och spännande 2012 där vi tillsammans med våra kunder vill utveckla vår totala verksamhet med tyngdpunkt på att ytterligare förbättra vår serviceverksamhet” säger Adam Airosto.

För ytterligare information, kontakta:

Atlas Copco Construction Technique Scandinavia ansvarar för försäljning och service av Atlas Copcos entreprenadverktyg, portabla kompressorer, pumpar, generatorer, ljustorn samt asfalterings- och kompakteringsutrustning i Skandinavien.