Media / Lokala företagsnyheter / Ny VD för Atlas Copco Construction Technique Scandinavia

Ny VD för Atlas Copco Construction Technique Scandinavia

2014-01-31

Jan Fourie har utsetts till ny VD för Atlas Copco Construction Technique Scandinavia; Atlas Copcos säljbolag för bygg- och anläggningsutrustning i Skandinavien.

Atlas Copco Sweden - Jan Fourie
Jan, som är sydafrikansk medborgare, är utbildad teknikingenjör och har en examen inom internationellt ledarskap. Han började arbeta på Atlas Copco 1992 och har sedan 2005 haft ledande befattningar inom Atlas Copcos affärsområde Kompressorteknik i Sydafrika, Chile och senast i Australien.

”Jag är ivrig att fortsätta utveckla Atlas Copco Construction Technique Scandinavia till en organisation som brinner för att leverera kundtillfredsställelse och jag kommer att bidra till organisationen genom min internationella erfarenhet. Utmaningen blir att täcka hela området och våra lojala kunder på ett effektivt sätt och att varje gång överträffa deras förväntningar med lösningar som skapar mervärde. Jag ser också mycket fram emot att lära mig den skandinaviska kulturen och vänja mig vid det nya klimatet”, säger Jan Fourie.

Jan kommer att vara bosatt i Stockholm och pendla mellan de skandinaviska länderna. Han efterträder Adam Airosto som lämnar Atlas Copco för en tjänst utanför bolaget.

Atlas Copco Construction Technique Scandinavia är ett skandinaviskt säljbolag som ansvarar för försäljning och service av Atlas Copcos portabla kompressorer och generatorer, pumpar, betongutrustning, demoleringsutrustning, handhållen utrustning för packning och borrning samt utrustning för vägentreprenad av Dynapac-modell.

För ytterligare information, kontakta:

Atlas Copco är en industrigrupp med världsledande ställning inom kompressorer, expansionsturbiner och luftbehandlingssystem, anläggnings- och gruvutrustning, industriverktyg och monteringssystem. Med innovativa produkter och tjänster erbjuder Atlas Copco lösningar för hållbar produktivitet. Företaget grundades 1873, har huvudkontor i Stockholm och kunder i fler än 170 länder. Under 2011 hade Atlas Copco 37 500 anställda och en omsättning på 81 miljarder kronor.